Jumaat, 22 April 2011

Cito eh den dan Pejabat Tanah Jompo

Untuk kemudahan anda, rujuk episod 1 dan episod 2

Bila dan selesai urusan memasukkan nama aku dalam geran tanah yang baru ni aku ada terperasan macam aku bahagian aku ni kurang. Tanah eden tuh ado 3 penamo dan bahagian mak ngan ayah den yang paling besar. Tapi bilo tengok balik ado yo bahagian den macam x sampai pun setengah eke. Ikutkan asal bahagian mak ialah 49/149 dan ayah 49/149 so mengikut pengiraan manual kalkulator biaso den ialah 49 +49 = 98 dan tidak la aku terpikir nak kiro sekali yang /149 tuh. Itu la penyobab eh den telah mengambil keputusan bengong tanpo pikir sebaik gilo pork mungkin untuk cuti.Haduhh...di saat2 ni aku rasa sangat bagus kalau aku ada kawan dikalangan penghulu-penghulu.Sebab apa aku cakap bengong? sebab aku tak menelepon merujuk sesapa hal ini. Rugi benar cuti aku rasanya. Sobab apo den katokan cuti den ghugi? ce cite..ce cite..

AKu terjah kaunter Pejabat Tanah dan terus bagitau sobab musabab aku datang melawat derang. Punyo la lamo aku duk nunggu baru derang panggey..comey dak kerani tuh

" kak, betul la geran ni..takdo salah kiro pun,apo masalah eh kak?"

"dek , akak tengok dan kiro macam kurang je bahagian akak ni banding dengan 2 penamo ni"

"ce akak tengok" dio kuarkan kalkulator saintifik eh..aku kuar kan sempoa aku * aku tipu

"49/149 +49/149 = 49/258, kalau bahagian derang ni bila dicampur menjadi 1..ce akak tengok laie saya kire * 3 4 kali dia mengira guna saintifik kalkulator depan mata aku tui tak kak"

"lerrrr..patut la akak salah kiro..senang kemain cito ehh" *hancus cuti den sehari

Tu la cito eh cuti aku yang jahanam sehari dan diet aku yang juga jahanam hari tuh. Bagus kan?

Tiada ulasan: