Khamis, 7 April 2011

Kesah di alam pekerjaan

Aku stat keje umur aku 21 tahun 2001.Tahun 2000 aku ambek ekzem STP tapi jgn kao tanya rezabnye ye. Kalau ok takde la aku keje kulikutif macam skang..huhu..
Memula aku keje adalah sebagai ...

jeng..jeng...Align Center




........................................................................................
--------------------------------------------------



chekgu... sandaran je..hehehe

Citenye aku tak menat pun jadi chekgi ni tapi dah rejeki aku la kot? asal kejadiannya aku g meneman kawan aku je interview since lepas stp takde xtvt lagipun jaman tuh aku je yang boleh drive dan ada kete.Kami pegi berempat (Liza, Ina, Yati dan aku) tapi yang tersangat nak jadi chegi ni Liza dan Ina je ..aku dengan Yati pulak dipaksa untuk g join sekali interview tuh.
Giler bosan.

Tapi dalam berempat tuh ghopenye aku dengan Yati lak yang lulus jadi chekgi yang Liza dan Ina tak dapat..eemmm...nak cakap apa? Yati tekad tak nak terima tapi bagi aku lak aku nak cuba jadi chekgi.Maka bermula la jadual aku sebagai chekgu Fatimah dan the best part is aku ngajar subjek Moral..hahaha..lawak..lawak..kakchik ngajar Moral?macam tak pecaya!Buang sampah pun aku campak merata ni nak ngajar bebudak buang sampah dalam tong sampah??
Eehh...ok apa? Tak cuba mana nak tau kan? AKu ngajar budak form 1 sampai form 2. Boleh la jugak aku ngajar tapi aku rasa bukan jiwa aku la ngajar-ngajar ni. tak sesuwei ler! Sempat ler aku jadi chekgi dalam 3 bulan..sempat ler merasa gaji chekgi..sempat ler kene sound dengan panitia sebab ngajor guna sandal..huhu..

Keje seterusnya aku sambung dalam part 2 sebab konpom panjang tahap longkang taknak baca nye..okeh?


Tiada ulasan: