Isnin, 11 April 2011

Selamat Berjaya Echah

Entri kali ni saya tujukan khas pada sahabat saya yang bernama SIti Aishah bt Mamat. Sahabat saya ni telah mendapat jawatan baru iaitu Pegawai Sosial gred 41. JAwatan ni lebih tinggi dari jawatan yang sedang dipegang skang Kire boleh kata sahabat ni naik pangkat ler. Benarnya sahabat aku (baru masuk mood s a blogger) ni asal kejadiannya bukan ler sahabat sangat. MAngsa kutukan aku dengan kengkawan lain je.

Sebelum nak masuk mood berpisah dengan Echah ni meh nak bagitau skit memula kawan ni masuk keje sini (INFRA RED). Batch minah ni ramai. Dalam 8 orang kot dan bagi aku derang ni sangat poyo..time tuh la. Poyo ler sebab derang ni semua sait (side) pegawai. So tak leh nak join kami-kami yang kulikutif ni.Tapi untuk diri aku ni memang aku dah agak dah kalau aku kata aku tak leh ngam memang nanti ditakdirkan tuhan aku akan keje dengan salah seorang deme ni. Emm...Allah Maha Besar..ditakdirkannya aku kene keje dengan Echah.Kene jaga kursus dengan dia berganding dengan Ustaz Nazri aka Ustaz Rok. Stat kursus berjalan lancar dan baru la aku tau camne si minah. Dia adalah seorang yang sangat giler..ngam sekali dengan kepala aku dan ustaz nazri. Kire best la kan keje dengan dia..dan jenis minah ni dia sanggup belajar sampai tahap orang kondem dia asal dia dapat catch up. Aku perasan bos aku yang sangat ntahapehape tuh memang layan dia macam bongok je tapi si echah ni menten je.Memang aku salute dia ni. Tapi memula keje memang aku tak berapa mesra sangat ler tapi sebabkan banyak nak kene outstesen dengan dia so kene la baik dan mesra. Kalau tak buhsan?!!

Banyak kenangan manis pahit sepanjang kami keje sama. Memang berat sama dipikul, ringan sama dijinjing..aku jumpa pengertian peribahasa ni sepanjang kami bersama. Chah ko ingat lagi tak peserta kita kat Melaka tuh? Akak yang kita ingat muda anak dara lagi ghopenye member dan umur 40++ n dah ada anak dara. Rajin ko kata aku nak tau rahsia awet muda dia kan padahal ko pun sama nak tau.Aku paham ko malu so ko jual nama aku atas kapasiti aku dah kawen.Takpe..aku sangat paham. Time kita gi Perak masa aku tengah peknen 7 bulan tuh ko ingat tak?ko, aku, Cik All ngan CIk Saiful.. 5 hari outstesen baru ler aku tau habit ko bile tido..gemor mengimpit dan takut gelap..hahahaha...lawak tui la aku rasa ko ni time tuh.AKu ingat kan warieh aku je suka tido ngimpit2 ni..kawan aku pun ada jugak!LAyan kan je ler..kita dapat mak angkat sama kan chah..naseb baik dia tak ambek ko jadi menantu kan chah..tu pun sebab 'ibu' tuh takde anak laki. Anak dara dia lak yang jadi pujaan Cik All dan CIk Saiful..muahahaha..macam-macam laki orang tuh kan..

Sebelum ni kalau aku tak sempat nak ambik anak kat taska aku selalu mintak tolong ustaz nazri ambek sebab umah dia atas setingkat dari taska. Lepas ustaz kawen dan pindah ke putrajaya aku mengalihkan tugas tuh pada Echah. Tengkiu echah sebab jadi nanny anak-anak aku. Dari kakak sampai la ke adik ko tolong jaga. Baru la aku sedar ko ni mmg ada bakat jadi nanny iye. AKu puas hati ko jaga anak-anak aku walau aku bagi 2 2 sekali ko sanggup jaga. AKu terharu chah. Sampai ko ajor ngaji dak kakak. Halalkan ye chah ilmu IQra yang ko dah bagi pada kakak. Ape daya ko dapat ngajor kejap je.

Lepas tuh aku dapat berite CNN dari osmet ko aka auntie Farah bagitau ko dah bertunang. Warghhh??dalam ingatkan ko takde boifren ghpenya ko dah tunang ye. Rezki ko ye chah..kenal dalam mukabuku , kenal kat luar , kapel, tunang dan bulan 6 ni ko nak kawen. Aku rasa macam baru je kenal ko ni.Dah nak nekah dah ko ye.Ape pun aku sefamili mendoakan kebahagian yang bakal ko tempuhi.

Ko tau tak chah aku paling suka kalau kuar dengan Z, Farah bile ko ada sekali. Aku suka dengar ko berdikir barat dengan Z. Lepas ni Chah rindu ler aku nak dengar korang bermokyong.SUnyi rasanya ko takde ni. Z pun dah takde gu (klik) nak berdikirbarat..eemm...rindu saat kita bersama dulu kan..

11 April 2011 Echah ke KK untuk melapor diri kat tempat keje baru dia. Memula dapat surat ke Kinabatangan alih2 lepas lapor diri ko kene ke Ranau ye? Ingatkan kot la ko leh jadi kawan Bung Mukhtar atau kawan Zizie ke * ke jadi num 3 bung??huhu cari pasai aku ni! kan ko penah cakap kat aku 'dalam nasib tak baik mesti ada nasib baik'. Aku pasti ko boleh hadapi cabaran di tempat orang sebab ko ialah Echah..yang kuat walaupun kenkadang blur dengan situasi semasa...muahahah

Chah..aku benarnya sedih ko gi ni sebab aku dah takde nanny berkaliber. Selebihnya sebab sedih ilang kawan yang sangat baik. Tapi aku pasti ko bukan jenis yang mudah lupa kawan. AKu ngan anak-anak pasti sentiasa ingatkan ko..bile anak-anak aku besar nanti aku akan pastikan derang ingat auntie Echah derang ni terutama kakak..ko kan tok guru dia..
AKu taknak crite banyak sebab aku rasa dah banyak aku bcrite. Aku kat sini pun bebel sorang-sorang je..takde sape yang sudi baca..huhu..

good luck Chah..we lov u ok..

Mood : sedih

1 ulasan:

AchikAnis berkata...

cik aishah dah pindah..tak best lah infra tampa cik aishah..huhu