Rabu, 6 April 2011

Nak luruh jantung ibu nak ooiii!!!...

Kesah ini berlaku sekitar 2 hari berturut-turut
Pelakon utama: Sumaiyyah, Sukainah
Pelakon xtra : Shubli, Siti Fatimah

Situasi 1

Berlaku baru je lagi bolum laie masuk seminggu. Kejadian berlaku pada jam 2130hr (0730 ptg. Keadaan sebelum tuh ujan yang amat lebat yarabbi. Memula ada la 2 orang pekerja laki aku yang datang keumah nak ambik gaji. Ketika itu aku lak tengah sibuk di dapur dengan bajet nak kemah umah ler sebelum bertolak ke Bangi. Kadang-kadang aku jengok juga kat hall tengok anak-anak tengah terbaring melayan tv. Tak lama kemudian datang lak ayah derang aka laki aku ke dapur untuk membelasah sepinggan pulut.Bila aku tanya mane anak, ini jawapannya
' ada kat luar tengah tengok tv'

Kemudian ayah derang ni terus mengangkut pinggan dan makan kat meja depan. Aku lak bawak kopi mak dara aku menuju ke laki aku. Tibo-tibo bolum laie aku sampai ko mejo makan dan nasib baek aku tak mencampak cawan ke muko laki den, aku tengok

PINTU GRIL DOPAN UMAH DEN MEEENGAAAANGOOOO!!!!
abih mano anak-anak daro dennnn????!!!

Mako soro den tolah bertukar menjadi soro chipmunk seropo berduet dengan Justin Bieber (apo den lalut ni??) memanggil bebudak ni. Nak gugur jantung aku mencari derang ni sobab aku risau derang berarak kat jalan (sebelah umah aku jalan bosar..treler kau-kau nyer besar lalu situ).Tapi tak sompek sojam soro den nak pocah aku nampak dah bebudak 2 orang tuh tengah SODAP main lumpur kek dopan umah. Pup pap pup pap aku dengar dak kakak menepuk air dan menguli tanah lumpur dengan adek eh dengan sangat hepi x sangko dapat meraso nekmat shorga dunia tanpa ibu n ayah disisi. Aduuuhhhh!!!!time tuh aku pun tak tau apekebende jadah yang aku tempik. Gugur jantung ibu anak ooiii... dapat jumpo korang. Memang sangat naseb baek bebudak ni tak ke tepi jalan. Kalau tak entah la..eeiii...nauzubillah la!
Memulo aku marah tak hengat kat bebudak 2 orang ni. Tak kiro la ko adek manjo ko..akak baik ko, 2 2 ibu tempik.


Ibu "bla...bla...bla...bla..bla..bla..bla...bla...bla...bla..bla..bla..bla...bla...bla...bla..bla..bla..bla...bla...bla...bla..bla..bla..
bla...bla...bla...bla..bla..bla..bla...bla...bla...bla..bla..bla.." * aku lupo jadah hapo aku dok bebel kat 2 hamba Allah ni.

Bukan derang je kene..ayah derang pun tersembur sekali sebab dia boleh duduk makan dengan senang ati padahal gril tuh depan mata dia je.*HANTU PULUT SUNGGUH!!!
Urut dada aku. Lepas pueh menjerit aku rasa nak tegelak pun ado..bile kenang2 balik camno la dak adek tuh dengan merangkak-rangkak leh lak dia sampai ke luar umah tuh.
Dahla depan tuh tanah merah berbatu -batu lagi..x sakit ke dek?moskil tul ibu!
semangat waja tui ko ye kakak ngan adek ni. Suka sangat iyee...

Situasi 2

Kejadian baru je berlaku dalam kui 8 malam tadi. Sebelum tuh bebudak ni pueh bergayut dalam tepon dengan ayah derang. AGak nye rindu sesangat dengan ayah derang kot. AKu lak sibuk kat dapur macam beso la ado yo kojo yang tak sudah. Gril umah kat Bangi ni jarang sangat aku kunci sebab iye la duk kuartes. Macam safety la sangat **konon** . Yang si kakak ni kalau bab buat ibu risau memang chempiang. AKu pegi je depan aku tengok pintu umah aku dah ngango macam mulut boyo. Ahhh...sudah??!! mano lak poe bebudak nihh??* ni x saspen sangat*
Kakak ngan adek kat luar umah tengah maen selipar ibu. Cantik je kan drang duk. Comel je aku nengok!huhu
Maka aku terus mengangkat derang masuk umah sebab dah gelap..risau lak kan..
Bila dah masuk umah mende pertama aku soal ' kakak rindu ayah ke'
kakak jawap ' ha..ah.Kakak tunggu ayah'
'ayah mana bu? ayah tak datang?'

Syahdu aku dengar ayat anak dara aku tuh. Aku terusss text ayah derang bagitau kejadian tadi. Ayah reply
** sian..esok ayah datang**
(aku pun suka #bling#bling)

Tiada ulasan: