Khamis, 12 Mei 2011

seprais kojot borok dari laki ku

Perghh!!panjang giloz tajuk..tak tahan tui..haha *ok..gelak sorang





Alkesahnya pada pagi ahad nan lalu (1 mei 2011)..jiran sebelah umah aku kat Lonek panggey laki aku suh sembelih ayam laga derang yang sakit nak mampos. Ala-ala tak sanggup nak tengok la kan. Lepas laki aku sembelih tuh bini jiran aku ni lak cakap nak masak laksa. BUkan cakap apa..kalau akak ni masak laksa memang sedap terutama kuah dia..mabeles!!


Kebetulan hari tuh ada pasar ahad n laki aku memang nak g pasar. Bila akak ni kata nak buat laksa terus laki aku setuju nak sponser bahan laksa.Emm...takde apa yang pelik pun..




Tengahari tuh lepas makan, umah dah setel, ayah dan anak-anak dah kenyang maka tiba masa untuk beradu. Semua tegelimpang depan tivi..1700(5 ptg) akak sebelah umah ketuk pintu macam nak runtuh pintu aku. Member suh bangun makan laksa..huhu..buat malu je bini shubli ni! tapi bangun gek ler..makan kan...




Tengah sibuk mamam laksa tuh kan..tetiba aku nampak anak jiran aku ni bawak sebijik kek siap dengan lilin lagi. Aku pun tak kesah ler sebab pikir mungkin untuk besday akak ni ke...derang nyanyi Allah Selamatkan Kak Siti..




HOHH??!!




ghopenye laki aku wat seprais kat aku sempena belated besday aku. Isshh..isshh,...isshh...taching!terharu sungguh aku..ingat juga laki aku nak meraikan besday aku. Dah 3 siries ok!hahahaha...




Hadiah? sebijik ciuman dari dia untuk ku. Its ok..ingatan dari dia yang penting.




EEmm..Alhamdulillah Dia masih memberi kesempatan untuk aku bernafas hingga ke usia ni..bersama keluarga, mak dan ayah..dikurniakn suami yang sangat memahami,menyayangi,bertanggungjawap dan anak-anak yang comel, nakal..eemmm...semua nya terbaik dari Allah...terima kaseh Allah..terima kaseh atas segalanya..


Syukur Alhamdulillah Allah...



*pic tiada untuk kenangan..rugi kan...

Tiada ulasan: