Isnin, 1 Ogos 2011

Selamat Berpuasa

Entri ditulis pada 1 ogos bersamaan 1 ramadhan. Pagi tadi bersahur di bahau dan lepas ni aku akan berbuka di bangi..baguskan?macam kencing kat KK berak kat JB..hehehe
anyway aku nak ucapkan selamat berposa pada kawan-kawan aku semua dan reader blog aku *ade ke?? takpe la..pada yang baca la aku tujukan ni. Harapan aku ini bukan la ramadhan aku yang terakhir..oppss...sebelum korang pikir laien baik aku bagi korang baca ni..hayati ok?
* posa tahun ni nak kuruskan badan..tensi ayah ngan anak kata ibu G...erghhh!!!

MUNGKIN INI RAMADHANKU YANG TERAKHIR

Ya Allah…,

Mungkin inilah Ramadhanku yang terakhir,

lalu....dengan rahmatMu kpohon,

Permudahkan untukku berzikir kepadaMu,

tanpa ada rasa jemu,

kurniakanlah bagi lidahku agar basah setiap waktu

berlagu syair rindu penuh merayu kepadaMu

Tuhan yang Satu.

Ya Allah...Mungkin ini Ramadhan ku yang terakhir

Moga solat yang ku kerjakan di awal waktu

penuh khusyuk dan tawadduk

antara tubuh dan qalbu berdiri menyatu

memperhambakan diri

kepadaMu YaAllah Rabbul Jalil.

Ya Allah, Mungkin ini Ramadhan ku yang terakhir

Ampunilah hambamu

kerana sering curang pada janji

'Innasolaati Wanuusuki Wamahyayaa wamamaati,

Lillahirabbil aalamin '

Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku..

kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekelian alam.

Meskipun aku tidak tahu

Mungkin ini Ramadhanku yang terakhir

Daku berjanji padaMu ya Allah

tidak akan ku sia-siakan walau sesaat yang berlalu

dan masa yang diberi kepadaku

di kesempatan yang lapang dan terluang

untuk ku selongkar ayat-ayatmu dari kitab yang diwahyukan kepada NabiMu

untuk bekal 'hari'ku di barzahMu

akan ku dendangkan dan ku syairkan di setiap waktu

biar sebati ditubuhku

* Ya Allah, hidupkanlah kami dalam iman, matikanlah kami dalam iman dan bangkitkanlah kami di Yaumil mahsyar dalam iman.

kredit pada Dr Fauziah..dapat dalam email ni..

Tiada ulasan: