Selasa, 2 Ogos 2011

mejika?

Tajuk ini merujuk pada ari ni. Alkesahnya anak aku si Sukainah (adek) telah dengan rela hati menjadi peneman ibu bersahur. Ingatkan dia tak sedar ghope aku gerak badan skit dia gerak badan lagi kuat.Dengan mulut melekap botol susu dia tuh...kengkang-kengkang jalan ngikut aku.Hmm...ikut la adek..janji kamu tak berkaroks di subuh nan indah itu.

Aku sahur senang je..2 biji telur separuh masak n air kosong 5 6 gelas..cukup ler nka tampung perut sampai petang. Ok...salah satu cara untuk aku berdiet..hehe..lepas makan terus buat milk si adek nak bagi dia tido.Dengan aku sekali tertido..naseb ler kui 6 aku terjaga sempat ler buat apa yang patut.

Bila nka kejutkan si adek aku terasa panas!wadehel???camne leh demam nih? aku syak sebab dia bangun subuh spie tadi..kot ler badan dia tekujat ke..mana tau?sistem badan baby ni memang peliks tau.Aku lak teringat yang si adek nka kene g klinik ari ni..nak kene cucuk setahun setengah. Cepat-cepat aku hangkut dia mandi dengan air suam n masukkan ubat demam peluru dalam montot dia. Agak panas tapi ibu tawakal..moga2 kamu sembuh.
Pegi je klinik misi situ cakap nak kene cucuk kalau diikutkan tapi tak boleh ler sebab dia demam.Misi tuh kata dak adek ni macam tau-tau je nak kene cucuk terus dia buat mejika mendemamkan diri..fuhhh!!selamat dari jarum!muahahaha...macam -macam la kamu adek!

Tapi tak telepas pun. Minggu depan ler aku kene bawak dak adek ke klinik tuh semula untuk cucuk. So minggu depan ibu akan bergigih untuk bangun seawal mungkin tanpa menyedarkan kamu untuk bawak kamu ke klinik.

Sekian repot ari ni.

Tiada ulasan: