Selasa, 10 Mei 2011

Selamat Hari Ibu

Sebenarnya aku tak tau pun bile hari keramat ni. Maklum la awak tak penah sambut ye tak..ibarat kata hb aku 'dah ada anak ni hari-hari ler hari untuk ibu' * ayat untuk ngelat bagi prezen kat ibu la tuh..
Tapi untuk tahun 2011 ni macam biase jugek la...takde la prezen ape-ape pun cuma aku lak yang akan bagi seprais kat mak. Alaa..potong-potong kek je...itupun aku beli kek kecik je. Nasib ler aku sempat pkir nak wat gitu sebab sebelum tuh mak cakap ' takdepun anak-anak mak yang tepon ucap Hari Ibu kat mak' ...huhu...aku diamkan aje. Ater..bila dah tengok kek terus diam la ye dak...nasib baek ler aku pun tak stat emo.

Tapi sedeynye masa-masa tuh la kamera aku pun bateri kondem.Bengong tui!huhu..

Untuk Mak, Selamat Hari Ibu..bukan keh tak hengat tapi saje buat tak hengat sebab hengat nak beli kek ni je. Mak keh tau keh ni bukan anak mak yang baik..yang baik-baik pun bukan tapi keh penah buat mak terasa hati dulu. Keh mintak maaf banyak-banyak mak..minta maaf sangat-sangat. Keh harap mak tak simpan dalam hati ye mak...kenkadang keh pun terpikir ngape la keh tak menat nak tepon mak, nak tanya kabar mak dah ler keh jarang bagi duit kat mak sekarang.
Mak, keh tak teppon mak sebab keh jenis malas nak bersembang..tapi keh tepikir kalau satu hari nanti mak takde ..bila keh rindu kat suara mak mesti keh nyesal tak tepon mak hari-hari macam Kak Lang buat.
Mak, keh kenkadang tepikir gek satu hari nanti anak-anak keh mesti layan keh lagi teruk dengan apa yang keh buat pada mak skrang. Keh nyesal tapi tak pandei ler nak ngubah...

Mak..selebihnya keh takut bila tiba masa 'itu'.Masa mak takde. Keh takut nak menghadapi masa tuh. Keh tak kuat mak. Walaupun keh dah ada anak-anak dan suami tapi keh masih perlukan mak. Keh perlukan mak kalau anak-anak keh tak sehat, kalau laki keh tak sehat, keh nak mak kat sebelah keh..sob..sob..sob..keh sunyi mak kalau mak takde. Nak balik kampung mesti tak best kalau mak takde..
huwaarghhh!!!!

Mak, ampun kan keh mak..dosa dulu ngan skrang mak..keh tak reti nak cakap tapi keh bagitau kat sini je. Mak halalkan susu yang mak bagi keh menum dulu. Sungguh mak kalau ler ada salah silap yang keh tak perasan. Tolong la mak jangan simpan dalam hati mak..bagitau la keh mak. Beban sangat kalau keh tau mak nyimpan dalam hati.

Mak..im minta maaf ye mak..jarang tepon mak..
Mak..im minta maaf ye mak..kalau ditakdirkan im pegi dulu...maafkan im mak..maafkan im mak

*mood Sedih...

Tiada ulasan: