Sabtu, 28 Mei 2011

Aku tak sengaja

Rabu lepas aku balik Bahau. Balik je keje terus siap gerak nak balik Bahau. Anak-anak rindu kat ayah dia..klisenye ayat..hahaha
Lalu je Bukit Putus tuh biase la...x penahnya takde kete..penuh memanjang..nyampah tui aku kalau ikut BUkit Putus tuh. Makin besar jalan makin banyak-banyak la kete. Bukit Tanggo kan bagus...xde banyak keto..suko den!

Lepas Ulu Bendul ada satu jalan lurus. Jalan lurus ni memang jadi kawasan untuk orang nak memotong q keto. Dekat lane ni memang semua akan bajet memandu laju sebab masing-masing nak cepat sampai umah * ke aku je pikir gitu??
Dalam barisan aku tuh kat depan aku ialah seekor kete fish (kelisa), belakang dia seekor maivi, aku dan seekor lagi maivi blakang aku yang maha laju nye x sesabor nak overtake aku. Sampai je situ aku dah nampak ada sekor beruk kat tepi jalan tengah ready nak melintas. AAhh....sudahh??!!!camno nka buat nih? aku tengok dreba fish tuh memang layan blues je dia bawak kete. Tensen tui!

Maka aku pun dah ambek tempat baek punye nak memotong 2 kete skali ni..terer kan aku?? hehehe
Lepas aku merendah gear tuh melajukan kete aku...si monyet ni pun melintas..memula dia melintas aku ingat kan kene kat kete maivi tapi naseb baek maivi dapat elak nak borok ni pun reves balik..macam tak jadi melintas. Ghopenye tak..member nak test je. Lepas tuh dia bantai ler kedepan nka melintas semula maka aku pun memang tak sempat nak ngelak ler...dummmm!!! dia langgar bumper kete aku. Haa kooo!! aku ke pembunuh dia??tapi aku tengok cermin...time tuh dia tak mati lagi...dia mati akibat kene gelek dengan kete blakang aku..si maivi. Maivi tuh lak memang dari Bukit Putus lagi laju kemain dia bawak. Mende dia kejor pun tak tau..

AKu tengok dia pun ngelak ke tengah jalan..naseb baek dia lak tak kene hentam dengan kete arah ke Seremban. Huuu...memang agak trajis la borok tuh kono gelek. Abeh nak buat camno?? bukan sengaja nak melanggar dia pun...kalau aku elak kan dia..aku lak tejunam dalam longkang dengan anak-anak.Jadi keputusan tepat harus di ambek dia saat genting gitu..harap tindakan aku ni mendapat pengampunan dariNya...hanya Dia yang mengetahui situasi sebenar..

Tiada ulasan: