Jumaat, 25 Februari 2011

KEsah SUkaiNah




Nama saya Sukainatul Azimah. Saya adalah adik kepada Sumaiyah aka Kakak. Saya tak tau kenapa nama saya sangat panjang dari nama kakak saya. Nanti bila dah besar saya ingat saya nak tanya ibu kenapa nama saya tak pendek macam nama kakak...huhu

Saya lahir 18 Jan 2010 hari senin kui 2 setengah petang kat spital besar Semban. Saya lahir lepas 41 minggu dalam perut ibu. Bukan tak nak kuar tapi rasa macam bess je duk dalam perut ibu. Kang kalau saya nak kuar ibu saya kene sakit-sakit dulu sebelum jumpa saya..sian lak kat ibu.

Masa tengah main pusing-pusing dalam perut ibu saya telah tertendang satu pil yang panjang yang berwarna putih lalu pil itu telah menarik kaki saya sampai ke satu pintu. Saya tolak sebab saya tak nak ikut. Saya penah dengar ibu saya bercakap 'dont talk o follow the stranger'..saya yakin ibu tengah cakap dengan kakak kot time tuh (ye laa...saya kan dalam perut ibu..mana nampak kan? ) tapi bila saya nampak macam ada cahaya melalui pintu tu terus saya pun relakan diri mengikut pil itu. Maka resmi la lepas tuh jadi anak ibu yang ditunggu kelahirannya dan terus di beri nama Sukainatul Azimah.

Ibu kata maksud nye 'ketenangan yang abadi'.

18 Jan 2011 lepas saya genap setahun. Walaupun saya ada kakak tapi kakak saya adalah seperti tentera gurkha yang sangat suka buat saya nangis. Kakak saya suka bergurau dengan saya..yang itu saya suka tapi saya sangat marah bila akhirnya kakak saya akan sudahkan sesi gurauan kami dengan menggigit kaki atau tangan saya. Mungkin di mata dia kaki atau tangan saya seperti paha ayam KFc. Saya redha sebab lepas tu ibu saya pulak akan menghukum kakak dengan menyanyi nasihat2 bebelan yang sangat kuat dan merdu di tinger saya...PADAN MUKA!!
Saya kadangan-kadang akan bengang melampau dengan kakak saya sebab dia slalu suka buat saya kuarkan ayer mata saya. Saya x tau berapa banyak gelen air dalam badan saya dah ilang bila nangis sebab kakak.

Walau apa pun saya tetap sayangkan kakak saya sebab dia adalah BFF saya..buat masa ni.. kalau kakak saya takde mesti saya akan jadi bengong sekejap sebab bosan.

Seorang lagi yang suka buat air dalam badan saya kurang adalah ayah saya. Saya pun tak mengerti kenapa saya gitu. Kenkadang dia suka cubit2 atau tampar2 manja kat pipi saya. Ayah kata nak bagi saya kuat tp saya kan baby lagi?? mana la leh tahan kalau segala yang manja2 gitu. Kalau belai-belai pipi saya ok la jugak tapi ini....eemmm....ayah..ayah..sambil geleng-geleng kepala

Tiba-tiba saya rasa panjang pulak cite tukang karut saya ni. Saya nak stop dulu ler sebab saya nak menum milk. Tadi ibu dah jerit2 suh saya menum milk. Lagi pun cakap sorang2 lama macam ni buat tekak saya jadi haus..hehe...jumpa lagi ok?
Tq sebab baca tau

p/s : saya slalu dengar ayah n ibu nak bagi adik pada saya..huwaaa..x moo!x moo!

Tiada ulasan: