Jumaat, 11 Februari 2011

apo den buek time coti2 kek lonek?? (2)


entry lps aku wat pasai 'kerajinan ' bini shubli pasai kemas umah kan..kali ni siri ke 2 pasai bini shubli yg suka memasak pulak *bekas disediakn utk anda muntah

ok ler aku bukannya terer benar masak2 ni sbb rasa aku antara aku dgn laki aku..laki aku yg paling terer tahap gaban masak. betoi! aku bknnya blower laki aku sbb nak suh dia masak ke lps ni kan tp mmg btul dia terer masak.agak2 teringin nak mkn mcm masakan kat kedai mkn tuh anytime je.

ok kembali pd cite aku. aku baru2 ni agak menggila pala otak sbb teringin nak mkn kuih yg klasik2 ni. dulu kecik2 aku pk bt kuih lama2 ni susah ya amat tp bile dh canggeh dunia skarg aku google je cri resepi kuih2 lama ni . senang ghopenye membuatnya.ok..ade jenis kuih la kan yg senang nak dbuat. cth mcm skrg aku tgh gian nak mkn kuih penjaram. maleh nak cite panjg..tgk ler entry lps pasai kuih penjaram ye.


ini adalah kuih penjaram yg aku buat. tp sedihnya xde menjd mcm kuih penjaram yg biase tuh..mcm topi mexico tuh..sungguh la aku x pandai.
yg pentg berjaya membuanya wpun x spt ghope asal.
aku bg laki aku mkn..ok pujian diberi pd rasa kueh ni cumanye ghopenye saje yg gagal. mmg giler senang ler buat hanya campur 2 jenis tepung dgn gula merah yg dimasak. gaul sampai mmber dh bemesra semua then simpan smlm. jgn 2 mlm..bakal xde ghope langsumng le kuieh mike yong! kueh ni yek?
ehh..ehh...aku bcrite mcm aku pro je buat ye x...kuikuikui
lps ni aku rase teringin nak bt kuih lapis atau aku panggey kuih bendera mesia..cantik..mesti sedap * sluurrppp...leleh lak air liur ni..
chaiyokk!!

Tiada ulasan: