Sabtu, 15 Januari 2011

1 malaysia maa....

td subuh2 spie lps solat subuh mak ajak aku g pasar semban..murah dek eh..iyo la mak..x sangko lak leh terjago subuh2 tu.. slalu subuh gajah..muahahaha...patut nya kene gerak awal lg tp sampai pun dlm kui 7 lbh.sampai je kat semban dh nampak dah nyonya2 duk tunggu bas dgn bakul penuh sayur dn ikan..perghh...ada yg lg awai ghopenye yop!

sekali pusing je dh jumpa parking dekat la plak nak jln ke pasar tuh. dpn pasar je dh happening dgn org dok juai baju tp mcm style baju cino jinjang yo..ooo...iyo la ha...nak Gong xi fa chai maa...4got! baju budak2 pun cantek ingt nak rembat 2 utk adik n kakak tp cannot..nnt bajet lari.xpe..lps ni..lps ni...

mak ni pun style beli brg mcm aku jgk...pusing merata kat tempat yg sama je tp haram kot beli. x tau la nak ikan yg camne..yg cantek ke, jelita ayu ke..usik2, sentuh2 then blah..ngantuk den camni. aku lak telah berjaya membeli ikan bawal..waahh...x sangka la...pandai gak aku ye beli ikan ni..slalu laki aku yg beli lauk pauk ni...syg bini kan *dushhh

dh byr ikan tuh..cari mak la x jumpa...aahhh...sudah?!! dh la x penah hayat dtg sini. nuuu...ujung dunia nampak dh mak tgh bongkok2 pilih ikan kat kedai uncle tuh (x kenai pun..panggey je ler uncle). siap proses postmortem ikan tuh proses bayar lak..lps uncle tuh bagi duit baki aku dgr "juai ye"..mak aku pun ckp" oo..pandai ye..sya beli"..aku pun tekesima gek...terus aku pun
" uncle..bagus la u"..
"eehh..kita 1 malaysia maa"
"haa...betul2.."

terus mak ngan aku blah dr gerai dia..nak g cari sayur lak.
kesahh nya..

adioz

3 ulasan:

Makbed berkata...

mak incik...

cube tulih entry ada perenggan. jenuh nak menghayati pembacaan.

jangan marah naaa... 1 malaysia maaaa.. nice entry.

siti fatimah aka kakchik berkata...

incik mak...
memula..x sangka teman mike melawat jgk pondok teman ni ye..
lps tuh..ok..teman trima cadangan mike..akan diperbaiki...maklum ler..teman bkn terer sgt bab buat ayat ni..jenuh weehh pikior.huhu
lastly..pesanan penaja...terharu sgt diatas sokongan anda...trima kaseh fren!

Makbed berkata...

takde hal....

support kengkawan.