Selasa, 23 Ogos 2011

b.a.b.i pun tak malu giler gini

Haaa....SILA JANGAN memikior ke lain apa bila anda membaca tajuk ni. Memang..ianya memang tajuk yang hampeh tapi percaya la..apa yang aku alami lagi la sangat hampeh!
Kesah aku ni ada 2 situasi tapi lokasi nya ada di 2 plaza tol di somewhere Kedah dan LEKAS.Errghh..aku nak cite pun aku malu nih!muahahaha

SItuasi 1

kami sefamili on the way ke Bangi melalui highway LEKAS. Ok ler laki aku ni memang ler asal dari sebuah kampung di Kedah tapi bukan la kampung ulu banat. Cumanya ari tuh mungkin laki aku terlupa ke hapa agaknya. Kan ke stended ler kalau sesapa yang lalu LEKAS ni memang banyak tolnya. Cekik darah tui. Tapi mengenangkan dekat nak balik kampung maka layan kan je ler. Kalau dari Pilah tol pertama ialah tol Senawang yang rege RM 1.90 (mahal doo..). Yang kedua lak Tol Setul tapi tol yang ni kene ambik kad dan bayar kat Tol Kajang something-mende-kenamanya. Regenya RM 4.90. Benarnya biasa dah laki aku lalu tol ni dan tahu yang memang sampai je tol kat Kajang kene bagi kad dan duit.
Tapi pada hari kejadian tuh sangat sadis bagi kami. Laki aku bagi duit je. DIA BAGI DUIT JE...yang budak tol ni pulak menunggu ngulur tangan nak mintak kad. Naseb ler laki aku ni tak blah gitu je. Kalau blah gitu dia melanggor lak tiang tol tuh kan. Dan naseb baek ler aku ni bini prihatin. Aku cakap ler dngan laki aku ' b, kad tol awk mana'..warghhh!!! rupenye laki aku TERSANGAT LUPA untuk bagi kad tol. Dia ingt bayar duit je. Warrghhh!!!lagi sekali. Dia boleh lupe!TENSI tui aku! Malu dengan budak tol lagi sekian..tapi takpe..dah setel ok.

Situasi 2
Kejadian bongok ni pulak berlaku kad tol somewhere Kulim hightech. Time ni derang ni tengah promosi kad Touch n Go. Selama ni kami pengguna Paid n Go tegar. Setel bayar duit budak tol ni tanya kalau nak beli kad TnG tuh. Tengah promosi katanya dalam 20rm padahal aku tau itu la harga benornya.
En. Laki ku ni tau TnG ni tapi ntah ngapa hari tuh dia macam blurrr je bila budak tuh buat offer.?
Macam tak nka beli memula tapi lepas aku usyar en laki ni suh beli baru ler member kata ok. Tapi disini la bermula kesah bongok yang malu giler pork amat sangat.

Suami : ok sya beli..bagi 2 la
Aku lak blur...ape hal nka beli 2? adakah 1 untuk aku guna?

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&

&



Suami : bukan macam prepaid ke? bila dah abih duit nak kene beli kad baru?
Budak tol : *terdiam

Aku?..... rasa nak masuk muka ngan badan dalam dashboard ..


Tiada ulasan: