Rabu, 11 Januari 2012

Ingatkan bersawang kat situ je..

Aku ada cite kat sini kan pasai den kono transfer balik kampung. 9hb Jan aku g melaporkan diri kek HQ JAKOA di Seremban dengan menumpang sepupu aku subuh spie dari Bahau. Kemain la baik aku ni kazen aku cakap datang lapor diri subuh sebab selalu orang datang tengahari atau petang atau dengan kata laen sesuko hati derang. Aku lak tak tau kalau tau memang aku pun nka buek gitu yo!huhu..

Sampai je kat sana ramai je beratur kat luar pintu sebab polisi antara staff JAKOA negeri ni tiap-tiap minggu rotate jadi pemegang kunci opis. Jadi ari tuh yang pemegang kunci tuh pulak ntah poie ke mano mako eh semua pakat behimpun luar opis nak punch kad. Last sekali semua punch kad merah..muahahhaa. Aku?orang baru kan..ikut je la. Secara kasarnya staf kat opis Seremban ni aku tengok ok..semua peramah. CC kat sini semua peramah dan baik..kire senang la aku nak kontek derang kalau ape-ape hal kat daerah nanti kan.

Rupenya dalam ramai-ramai staf tuh ada sorang CC ni dah dekat 10 tahun berulang dari Juasseh ke Seremban.Perghh..tegar tui dia berulang.Kemain jauh eh macam dari Infra nak ke Damansara melalui jalan yang jem lagaknya. Tapi agak haru sikit sebab aku tak dapat jumpa dengan Pengarah JAKOA cik Bakar sebab aku dapat tau jumaat minggu sebelum tuh derang dah rai Cik Bakar dapat transfer ke HQ JAKOA sebab naek pangkat. Congrats bos! So kene la aku mengadap Timbalan Pengarah (TP). Aku ingatkan macam kat opis lama gred 41..ghopenye gred 27.hambek!muda sesangat ko dah jadi TP yo!

Ni aku nak cite pasai keje aku kat daerah Jempol nanti. Semua yang bercerita kat aku agak mengecutkan perut aku. Sebab aku akan lebih menjaga kebajikan orang-orang asli di sekitar daerah Jempol. Ni yang aku paham skit-skit la tapi kalau salah mmintak mahap la yo. Sampai derang cite kalau derang sakit penin kepala sikit pun derang akan panggil orang JAKOA ni. Macam keje JKM pun ada aku rasa tapi aku redha je la. Aku dah nekad bila mintak tukar ke jabatan ni. Aku langsung tak survey keje baru ni sebab lagi akan buat aku sedih nka tinggal kota metropolitan ni (lah sangat..muahahaha). Aku nekad aku redah je macamane pun keje aku nanti. Kenaikan pangkat? ada yang kata susah la skit aku nak naek pangkat kalau dah duk daerah nu tapi bagi aku..betul-betul aku tak kesah. Ada rezki aku naek pangkat..alhamdulillah. Takde rezki aku keje la macam biase...berpencen dan bersawang la pulak kek JAKOA Jempol tuh.

Bagi aku ni semua boleh menambahkan pengalaman dalam diri aku. Kene jugak la kot keje kehulu ke hilir dengan diri aku ni. Lagi pun aku rasa kat opis lama aku dah lama dalam zon selesa. Insyaallah la..memang aku tau banyak dugaan bakal menunggu aku tika keje di daerah nanti tapi aku akan cuba dan mesti boleh buat.Insyaallah..sok kalau baca cite pasai aku merintih kek tompek kojo baru nanti layan kan je la yo..huhu

ADIoz

1 ulasan:

QA's ~ mamapapa berkata...

byk jgk cabarannya keje akak nikn?sy follow blog akak,nti folllowla blog sy jgk,eh :) http ://theqas.blogspot.com