Khamis, 9 Jun 2011

Ketat sungguh muka dia

Semalam Rabu kan..selalu hari rabu tiap-tiap minggu kalau takde halangan dan ongkosnya cukup aku akan balik ke Bahau jumpa ayah budak-budak nih. Saje je pun sebab aku malas nak duk Bangi..bosan ler duk sini...doakan aku cepat-cepat dapat tukar ok...

Petang tuh lepas keje aku pun cepat-cepat balik umah grab je baju ngan milk anak-anak terus jemput anak-anak. Dalam pukul 1730hrs aku gerak dari Bangi ke Bahau guna Lekas highway.Aku nak puji kerajaan sebab hambek langkah bijak buat haiwei ni mempercepatkan perjalanan haku ke Lonek. Kalau dulu aku balik guna haiwei Utara Selatan masuk lak Bukit Putus yang tak penah takde kete paling cepat aku akan sampai 2 jam. Ada je haiwei ni telah menjimatkan perjalanan kami setengah jam. Dalam kui 1915 aku sampai umah Lonek..itupun sebab ikut blakang lori plus ujan tak berenti stat dari Bangi sampai Semban. Tapi Alhamdulillah kami selamat sampai.

Subuh esoknya disebabkan 'bendera Jepun naik' maka aku plan leh ler gerak awai..leh sampai awai opis. Hmm..kui 0600 lebih jugak aku kuar dari umah. Paling tak suka ada lori...naahhh..hambek ko! 2 ekor lori balak kuar. Naseb ler jalan terang so leh ler aku potong..cepat skit..x koso den ikut lori!
Kalau ikut kebiasaaan aku mesti masuk haiwei Lekas kui 7, kalau aku sampai haiwei tu kui 0700 lebih mesti maknya tumbuk kad aku berwarna..

Nak cite skit pasai budak-budak tol Lekas. Sepanjang Ampangan nak ke Bangi aku kene lalu 4 tol. Tol Ampangan rm 1.90, tol setul rm 4.90, tol kajang selatan rm 1 ngan ada 1 lagi tol kajang kehapa namanya rm 1. Kalau tol Ampangan selalu nya budak pompuan yang jaga..tol gate gal kita panggey. Agaknya derang ni semua syif baru kot so semuanya muka manis-manis smarties lagi ler.AKu yang pengguna pompuan ni pun suka nengok. Tapi bila sampai je kat tol Setul..mak aii...tol gate galnya...kemain ketat mukanya. Masam haram J ibarat kata kawan aku...hehehe..muncung aje..mende ke dia marah entoh ler..tapi aku rasa kalau yang lalu tuh drebar laki yang ensem macho memang harus ler dia berubah wajah kan...nak pulak kalau abang drebar kete yang macho gile...huh rugi ler kalau sombong! Mana tau nasib baek leh jadi macam cita Tol Gate Girl yang Amy Mastura berlakon dulu tuh...dapat bf orang kayo tak hengat..syookkk ooo!!!muahahahaha

Tapi takpe dek..akak paham..bukan senang keje tukang tol...nampak macam senang je kan..ulur je kad atau ambek je duit tapi kalau akak ni pengguna yang ke 524 (logik x?) tak ke letih tangan tuh?muka yang awal mula keje cantek berbedak sampai ke turn akak lalu dah pudor abih mekap kami kak...heheh...takpe dek...mana ada keje mudah nak dapat duit dalam dunia ni. Tapi kalau bleh dek lepas ni usoh la mike masam-masam gitu...tak cantek...senyum skit pun takpe dah..
*senyum..tak perlu apa-apa..senyum* lagu Najwa ngan Maleq Too Phat tuh...
iyek adek-adek tol gate gal sekalian..

tq..pesanan ikhlas dari penaja

Tiada ulasan: