Selasa, 9 November 2010

anak2 aku..

aku dh ada 2 anak dara skang..blog ni x blh dh buh title s3..kene ubah s4 sbb nama kami sefamili semua mula dgn "S"..ewwahh!
Sumaiyyah aka kakak anak dara sulung. spt nama dan sejarah Sumayyah..gitu la anak dara yg ni..garang, kental, kuat semangat, protective n segala yg sekutu dgn sejarah crite wanita islam pertama yang mati syahid. Alhamdulillah aku mmg nak anak sulung aku ada sikap protective (pelindung), kuat,tabah,garang etc. wlaupun awal kelahiran aku nak anak laki sbb bg aku laki ni adalah sbg pelindung utk adik2nya tp aku tetap redha n bersyukur sbb dikurnia kan kakak. kakak ni wpun grg n ada skit melawan (ikut aku kot..hehehe)tp masih ada ciri girlynya..suka melawa (off coz..ikut aku gek..huhu). tp skang semenjak dia ada adik ni..kenkdg makin kuat manja n kuat merajuk..skit2 'x nak kawan ibu', skit2 ayat tuh je dia ulang blajar kat skolah kot tp dia tetap sumaiyyah aku yg paling tiptop yela..sapa lg nak puji klau bkn ibu sndiri kan
yang si adik lak SUkainatul Azimah. hoh! ngape nama yg second ni panjang la pulak? aku ckp dgn pemberi nama tetap dn xde pencen ustaz shah ..aku nak nama yg stat dgn 'S' n tats it..SUkainatul =ketenangan Azimah= Yg hebat..
yang si adik ni mmg ikut nama..seorg yg tenang, muka mmg muka kesian je klau org tgk, pendiam, mulut dia jrg berbunyi klau sakit atau lapar...haa..itu la dak adik. betul la org kata..nama melambangkan peribadi..cuba la korg bg nama anak yg x elok maksudnya..mmg gitu la sikap nya sbb itu la nama dia yg hr2 dia bwk..cth hari2 org panggey nama dia dgn maksud yg x elok x ke mcm doa bunyi nye? tp jgn prejudis..aku pun bkn la kata anak aku ni baik mcm malaikat sbb nama dia carry cuma nya aku hanya mampu berdoa n berdoa n berusah moga2 anak2 aku diberikan Allah yg terbaik dunia akhirat n mmg itu pun doa semua mak bapak pd anak2 derang kan?
2 2 anak dara aku ni mmg berbeza sikap. yg kakak dgn garang n protektifnye, yg adik dgn lembut n tenang nye muka dia..hhmm..ape2 pun aku bangga dgn 'amanah saham' yg Allah bgkan kpd kami berdua..moga2 aku n hb akn bejaya melaburkan 'amanah saham' ini ke arah kebaikan dunia akhirat..amin.
Sumaiyyah


Sukainatul Azimah

Tiada ulasan: