Jumaat, 16 Disember 2016

Bodoh itu warisan

Salam..maaf malam ni aku nak meroyan pasai BODOH. Sebenarnya bukan bodoh ni aku nak highlight tapi manusia bila berbuat selalu perkara tidak befikir panjang, terus bertindak tanpa berpikir kesan akibat dan akhirnya perangai warisan ko akan terkeluar..walau macamane pandai pun ko rasa diri ko.

Ini pandangan aku yang tak berapa nak pandai ni. Tapi sebodoh aku pun aku rasa ape mende aku nak cakap, aku nak buat selalunya aku tak terus buat..tapi aku akan pikir dulu..sebab aku akui masa aku muda mudi dulu aku selalu kurangberpikir sebelum aku bercakap atau nak buat apa. Kononnya masa tuh semuanya betul so tak berapa nka peduli kesan pada orang ke pada diri sendiri ke sekurangnya tapi bila aku dah kawen, menginjak usia,dah beranak ni aku mula berpikir panjanggggg sebelum aku berbuat atau bercakap. Nak pulak bila bekerja aku mula paham dan didik diri aku supaya bad attitude kene BUANG, DELETE dari idup ko kalau nak keje lama. Nak pulak keje dalam bidang sosial yang memerlukan aku berhubung dengan ramai orang..lagi la..supaya nanti apa berlaku selepas itu tak menampakkan aku yang bodoh.

Ini pulak bodoh warisan. Bodoh warisan ni pulak bila ko dah tau memang ada keturunan dia yang ko penah nampak buat perkara dan ko melihat pula orang itu melakukan perkara bodoh itu sama seperti keturunan dia buat dulu..well tats wat i call bodoh bergenerasi.Erghhh..aku memang tak boleh terima perkara ni dan nak pulak its happen to your child. Owwhhhmaii..

Kesimpulannya..berfikirla panjang-panjang sebelum ko bercakap atau bertindak supaya akhirnya ko tidak dicop bodoh atau keturunan boodoh ko disebut-sebut.

#lovmychild#

Tiada ulasan: