Sabtu, 28 November 2015

Buang sawang jap..Marathon 2012-2015 *2

Sambung marathon *2

April 2014
Aku melahirkan  sorang lagi princess. Alhmdulillah..kelahiran kali ni ibarat kata laki aku..terbersin je anak terus meluncur..haa...iye lah cik abg..pueh sya ni bang oii!!Since nama anak aku semua mula dengan S maka untuk si kecik ni nama diberi Shahidatul Nafisah selepas merujuk dengan pakar rujuk aku..ustaz shah #terima kasih bos#

Jun 2014
Masih lagi tersiksa dengan berat badan yang tak turun *padahal aku yang x boleh nak diet*. Dalam masa ni juga aku memperjuangkan diri demi untuk segulung ijazah..wahh..ayat ko kakchikk!!!aku ada final exam la..hehehe...aku final kiranya untuk semester pertama. Pengiraan semester di USM ni bagi yang PJJ ialah 1 semester bersamaan setahun so untuk yang PJJ ada 4 sem bersamaan 4 tahun..itu cite kalau takde paper kene repeat la..kalau kene repeat..tambah la 1 sem lagi jadi ler 5 sem..hambek!! Muak wehh..apa pun aku hanya mampu berdoa jangan aku kene repeat paper.

Julai 2014
Start keje dan dapat bos baru..lagi..kire nya dalam 2 tahun servis kat Jempol ni aku dapat 3 bos la..hebat x JAKOA Jempol ni? *krik*krik*krik*. Bos yang ni ok so takde la masalah sangat..boleh berkompromi.

Sept -Dis 2014
Result kuar sept dan alhamdulillah aku lulus..emm...so-so la kata orang kampung aku. Ibarat kata akak senior tuh..asalkan lepas naik sem baru..apeadehal??!! Iye lah..kenkadang bukan sekadar alasan klise tapi pengalaman aku sendiri sepanjang jadi student PJJ ni klau bab belajar memang semua tak boleh nak celen budak yang fultime. Nasib PJJ USM ni tak perlu ke kelas seminggu sekali mcm ada sesetengah U. Macam aku la..sepanjang aku dah masuk tahun 3 ni rasanya ada sekali dua je kot aku g kelas. Gitu ler tapi ada yang lagi terer dari aku langsung tak penah pegi kelas so memang derang tak tau la kelas belajar tuh kat mana letak duduknya pensyarah kita..hahaha..mampu kao?? Nanti ler aku cite kan pasai PJJ USM tapi nka lebih lanjut boleh view kat dia ni sebab aku pun asal mula tergerak hati ni sebab baca dari blog dia la tapi ape pun semua ni bergantung pada rezeki.

Jan 2015
Aku ke USM untuk kursus intensif dalam 2 minggu..so 2 minggu la aku fefeeling ala-ala pelajar U...hahaha. Bukan g sesaje je ye..beserta dengan test hokeyh..stress sebab kelas kui 10 leas tuh kui 4 petang nka kene hadap test pulak..kenkadang ada yang 1 hari 2 test kene hadap..mampu ko??

*rasaya cukup dah kot aku menulis memane peristiwa penting yang pernah terjadi kat aku sepanjang aku tak rajin memblog. Tapi ini pun aku tak tau berapa tahap  kerajinan aku. Ada cerita menarik..ade la ye dak..c'ya..salam


Tiada ulasan: