Sabtu, 4 Februari 2012

Derang lagi terer area utan nih...

khamis baru ni aku g site visit (macam YB daaa...) ke tabika kampung orang asli Kampung Batu Peti...jalan nak masuk kampung ni takde la susah benar. Jalan pun jalan tar..bukan la jalan tanah merah ke hapa ke ye..kiri kanan jalan dikeliling pokok getah. dalam perjalanan nak ke tabika ni aku ngan bos aku ternampak 2 orang budak kecik..aku rasa lingkungan umur sumaiyyah dengan sukainah. opkos la aku kesian dan risau kan sebab bebudak..duk dalam utan lak tuh. dalam kepala aku mula la dok pikir macam2.

aku saspek 2 beradik ni kot main-main kat luar rumah lepas tuh terus jalan sampai tak sedar terus sampai ke utan ni..aku saspek la..aku bajet bos aku ni nak berenti tapi dia tak berenti..slow-slow dia kedepan ...ehhh!!tak boleh jadi ni?!!terus aku beleter dengan dia bos..'stop lerr' last2 dia maleh dengar aku leter dia stop then tanya mana mau pigi? di bantainye nangeh la pulak..parah!

abih dah nangeh gitu kebetulan ada kete kat depan nak kuar makan kami pun tepaksa berlalu ke depan. Dalam pada tuh aku nampak ade sorang pompuan naek motor dan aku bajet ni mak derang nihh. Iyup!bila aku pusing belakang je memang mak derang sebab dia berenti nka ambik bebudak tuh. Lerrr...!!bertuah tui la mak dia!ade ke patut?

bos aku tuh ade gek cakap...bebudak ni lagi terer kawasan utan ni compare kita..hahahah...aku lupa yang aku deal dengan orang asli. Hutan kan mainan derang..

Muahahahahaa...macam mane leh lupa??

Tiada ulasan: