Rabu, 11 Januari 2012

kesah anak ngan ayah derang..

Disebabkan aku kene melapor diri subuh spie kek seremban maka anak-anak aku terpaksa la aku tinggaikan kat ayah derang. Emm...bukan aku x caya kat laling aku bila bab jaga anak. Yang sadisnya pagi tuh jugak la ayah derang ni demam ni. Aduhh!! aku dah agak dah kalau demam ni maknanya anak-anak aku bakal jadi anak terbiar la nih. yeahh!!naluri ibu ni memang kuat. Anak-anak aku kui 10 pagi baru mandi. Gosok gigi? mintak mahap la yo! bakal jadi lombong emaas la dalam mulut si kakak tuh.

Tapi aku salute laling aku ni sebab dia jarang mulut bising banding dengan aku yang sambil tangan jalan kemas umah mulut aku pun berjalan gek 'menyanyi' untuk famili tercinta..muahahaha..Tadi on the way nak ke Seremban si kakak tepon dengan suara sayu dia nak ikut.Dia ingat ibu dia balik Bangi.tak la sayang...ibu tak balik Bangi. Ibu keje kat Seremban.Sian...sedih hati aku dengar dia ckap tadi..ishh...ishh..

Petang laling calld bagitau esok dia ada meeting dengan sapa ntah pagi. Ahh..sudahh!!mana lak aku nak letakkan anak-anak aku ni?dah la taska tak cari lagi, jiran sebelah umah aku lak takde umah ari tuh, aku lak nak kene balik keje kat Bangi.. Ufff!!ibu penin!ibu penin! Dalam pada tuh aku saje google taska kat Bahau. Dapat la pulak. Alhamdulillahh!!terus tepon terus setuju.

Malam tuh balik je dari Seremban sampai bahau terus g survey taska tuh. Menggagau je cari umah tuh tapi jumpa la akhirnya. Pagi esok tuh lepas ayah derang ngantar ke sana aku tepon owner taska tuh. Derang tanya anak aku penah antar taska ke sebelum ni..Aku pun ye la tapi ape hal kan..sebab derang tengok anak-anak aku tak takut langsung even 1st day n nanny pun semua orang baru. Derang wat macam biase je. Alhamdulillah..aku risau gek terutama si kakak sebab dia dah besar. Si adek takde hal..duk mana pun dia boleh idup.Tapi alhamdulillah sangat-sangat anak-anak aku sangat berdikari. AKu suka anak-anak aku macam tuh mungkin sebab dari dalam perut aku lagi derang dah rasa duk dengan aku je sebab ayah derang jauh jadi duk mana-mana pun derang pandai bawak diri. Lagi satu memang aku tak ajar anak takut dengan keadaan sekeliling. Biar derang jadi kuat. Sekental semangat Sumaiyah.

Tiada ulasan: